Witam Wszystkich Hodowców Palm :wichtig:
Hodowla palm to moje hobby, które sprawia mi ogromną radość, dlatego też postanowiłem założyć ten temat. Zajmuję się tym od około 8 lat. Do tej pory moje wszystkie rośliny rosły w donicach. Wiosną tego roku posadziłem kilka palm do gruntu, ponieważ chciałbym stworzyć swój własny egzotyczny ogród. W związku z tym, jestem zmuszony zabezpieczyć moje rośliny na zimę bo inaczej mają marne szanse na przeżycie. Ale zanim o ochronie zimowej to najpierw krótko pokażę moje palmy.
Pierwszą z palm jest Phoenix canariensis!
Wiek tej palmy szacuję na ok 8 lat. Jak widać nie jest zbyt okazała ponieważ na wiosnę mi zachorowała na chorobę grzybową (plamistość liści) i żeby ją uratować musiałem ściąć jej wszystkie liście
ale ma za to bardzo dobrze rozwinięty system korzeniowy
Do gruntu trafiła zaraz na początku maja i wtedy wyglądała tak jak poniżej.
(Data 12.04.2010 która jest na kilku poniższych zdjęciach była błędnie ustawiona w aparacie, prawidłowa to 12.05.2010)
.
Jak się przypatrzycie to widać że liście nie wyglądały za ciekawie. Oprócz tej palmy mam jeszcze kilkanaście Phoenixów w donicach, ten posadzony w gruncie jest najmniej okazały dlatego też trafił do gruntu, po prostu nie będzie mi go szkoda jak nie przeżyje zimy.
Drugą z palm posadzonych do gruntu jest Washingtonia. Niestety nie wiem czy to robusta czy filifera. Może komuś z Was się uda rozpoznać :frage:
Niestety nie wiem ile ma lat, dostałem dwie takie palmy w 2005 roku, były wtedy o połowę mniejsze a przyleciały do mnie z Cypru. Przypuszczam że mają ok 10 lat. Palma trafiła do gruntu tak samo jak Phoenix na początku maja. Niestety też była chora i musiałem obciąć jej większość liści. Tak wyglądała zaraz po wsadzeniu w grunt, liście które widać na zdjęciu też później musiałem ściąć, bo też były chore.